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제목
[학사] 재난위기학기 수강철회 특례제도 안내
작성일
2021.04.07
작성자
글로벌인재대학
게시글 내용


재난위기학기 수강철회 특례제도 안내

Course Withdrawal for Emergency



재난위기학기 수강철회 특례제도는 코로나19 감염병 확산에 따른 전면 비대면·온라인강의 실시 상황에서 불안정한 네트워크 환경, 열악한 정보통신 기기 등 학습자의 학습능력이나 노력과 무관한 외적인 상황 요인으로 정당한 평가를 받지 못한 학생들에 대하여, 이를 보완하고자 2020-1학기에 한하여 시행하는 제도입니다.



1. 신청대상자 : 2020-1학기를 이수한 신촌캠퍼스(국제캠퍼스 포함) 학부생

※ 2020-1학기를 이수한 학부생 중 아직 재난위기학기 수강철회를 신청하지 못한 학생(재학생 및 휴학생(입대휴학생 포함))은 모두 이번 학기 수강철회기간에 재난위기학기 수강철회를 신청해주시기 바랍니다.

- 2021년 2월 졸업자/학사학위수료자/제적자 신청 불가


2. 재난위기학기 수강철회 교과목의 범위

2020-1학기에 이수한 학부개설 교과목, 국내교환대학 교과목, 대학원 교과목(학부 인정, 대학원 인정) 중 P/NP 교과목을 제외한 1과목에 대하여 철회 가능합니다. 단, 철회 후 이수과목이 최소 1과목 이상이 되어야 합니다.


3. 재난위기학기 수강철회 신청 기간 및 방법

2021. 4. 26.(월) 09:00 ~ 4. 28.(수) 23:59

※ 철회 신청의 취소는 철회 신청기간에 시스템으로 가능하며, 신청기간 종료 후에는 절대 취소 불가하오니 신중히 결정하고 신청해주시기 바랍니다.

※ 졸업예정 학생은 철회 신청하기 전에, 철회하더라도 졸업학점 이수요건에 지장이 없는지 반드시 확인하시기 바랍니다.


4. 재난위기학기 수강철회 결과 반영

2021. 5. 12.(수) 15:00부터 연세포탈서비스(학사정보시스템→학적→학생정보→성적조회)에서 확인 가능합니다. 철회한 과목은 성적표에 성적 대신 WE(Withdrawn for Emergency Situation)로 표기 되고, 이수학점과 평량평균 계산에서 제외됩니다.


5. 학점 포기에 따른 제한 및 유의사항

1) 졸업 시 (최)우등 졸업 대상에서 제외

2) 2020-1학기 학사경고, 성적불량제적, 우등생(최우등생, 우등생, 우수생) 선정은 철회 전 원성적을 적용합니다.

3) 한국장학재단 장학금 및 학자금 대출, 교내 장학금에는 철회 전 원성적을 적용합니다.

4) 재난위기학기 수강철회 결과 반영 전 적용된 교외장학금의 경우 철회 전 원성적을 적용합니다.


The Course Withdrawal for Emergency is implemented only for the 2020 Spring semester courses to remedy the unfair evaluation result endowed unrelated to students’ learning abilities or efforts such as unstable network environment and poor IT devices in online/non-face-to-face classes under the COVID-19 pandemic.


1. Applicable Students : Undergraduates of Sinchon Campus(including the International Campus) who have completed the 2020 Spring semester.

※ All students (including those on leave and on military leave) can apply during this semester’s course withdrawal period.

- Those who graduated or in the state of ‘Completion of Bachelor’s Degree’, and Dismissed Students as of February 2020 cannot apply.


2. Applicable Courses for Withdrawal

One course completed in 2020 Spring semester except for P/NP graded courses.
At least one course must remain completed after withdrawal.


3. Course Withdrawal Period for Emergency

April 26 (Mon) 09:00 ~ April 28 (Wed) 23:59

- Cancellation of withdrawal is possible through the Yonsei Portal during the same period.

- Withdrawal cannot be cancelled after the course withdrawal period.

- Students who wish to graduate or be in ‘Completion of Bachelor’s Degree’ status must check whether the course withdrawal does not result in lack of graduation requirements.


4. Recalculating GPA after Course Withdrawal for Emergency

Recalculated GPA will be updated on May 12 (Wed) 15:00, and can be checked at the Yonsei Portal Service (http://portal.yonsei.ac.kr/ → Academic Information System → Academic Management System (Degree Programs) → Course → Grading Browse).

The withdrawn course will be marked as ’WE (Withdrawn for Emergency Situation)’ instead of grade on the transcript and be excluded from GPA calculation.


5. Notices

1) Students with the course withdrawal are not eligible for academic honors even if their GPAs meet the requirements.

2) 2020 Spring semester academic warnings, academic warning dismissals, academic honors given based on the original GPA before withdrawal will remain effective.

3) The original GPA before withdrawal is applied to screening the qualification for the grants and scholarships, student loans of the Korea Student Aid Foundation.

4) The original GPA before withdrawal is applied to screening the qualification for internal and external scholarships.



교 무 처 학사지원팀

Academic Support Team, Office of Academic Affairs



첨부
재난위기학기+수강철회+특례제도+안내.pdf Course+Withdrawal+for+Emergency+Semester.pdf