2022년 8월 졸업 신청내역 변경기간 안내

학사
작성자
글로벌인재대학
작성일
2022-04-25 11:53
조회
612
2022년 8월 졸업 신청내역 변경기간 안내

 

 1. 졸업 신청내역 변경기간 : 2022. 4. 27.(수) 오전 9시 ~ 5. 6.(금) 오후 5시

 2. 신청방법 : 연세포탈시스템(http://portal.yonsei.ac.kr) 학사관리 접속 후 학적-졸업-졸업신청 메뉴에서 신청

 3. 유의사항
 1) 졸업 심사 대상은 졸업신청, 수료신청 대상자에 한하며, 휴학생은 졸업 심사 대상이 아닙니다. 
■ 졸업요건을 충족하고 더 이상 수강 의사가 없으면 반드시 졸업 또는 수료를 신청하여야 합니다.
■ 졸업연기 신청자 중 졸업요건을 충족한 경우라도 졸업 또는 수료를 하려면, 졸업 심사를 받는 마지막 정규학기에는
한 과목 이상 수강하여 재학 중인 상태에서만 졸업 또는 수료를 신청할 수 있습니다.

 [졸업/수료 불가자]

 1) 휴학 중 계절제 이수 후 졸업요건을 충족한 자

 2) 졸업요건을 충족한 휴학생

 3) 졸업요건을 충족하였지만 마지막 정규학기에 수강신청을 하지 않은 재학생

 2) 당해학기 졸업예정증명서는 졸업신청자에 한하여 발급됩니다.
 3) 부전공, 마이크로전공,  또는 제3전공 이상의 복수전공 이수를 희망하는 졸업·수료신청자는 반드시 원하는 전공을 선택 후

     저장하여야 합니다.  (미신청시 심사대상에서 제외됨)  4) 조기졸업 신청을 취소하고자 하는 경우는 교무처 학사지원팀(언더우드관 B101호)으로 방문하여 취소원을 제출하여야

      합니다.

 5) 졸업신청 상태를 최종 변경할 수 있는 기간은 7. 4.(월) ~ 7. 6.(수)로 예정되어 있습니다이번에 변경을 하지 않더라도 

     변경을 원하는 경우 최종 변경기간에 신청하여 주시기 바랍니다. 

 4. 문의: 교무처 학사지원팀

- 문과대학, 신과대학, 음악대학, 생활과학대학, 교육과학대학, 언더우드국제대학, 약학대학 : TEL 02-2123-2091
- 이과대학, 생명시스템대학: TEL 02-2123-2095
- 상경대학, 경영대학, 공과대학, 사회과학대학, 글로벌인재대학: TEL 02-2123-2087

Application for Changing Graduation Plan in August 2022

1. Period: 9am, April 27 (Wed) ~ 5pm, May 6 (Fri), 2022


2. How to Change Graduation Application Status


     Visit the Yonsei Portal System (http://portal.yonsei.ac.kr) → Student Record → Graduation/Advancement →

Graduation Application


3. References


 1) Graduation qualification review is applicable to those who apply for 「Graduation」 or 「Completion」, and

       students on leave are not applicable for the review.
■ If you have fulfilled the graduation requirements and are no longer willing to take courses, you must apply for 


         「Graduation」 or 「Completion」.
■ For graduation-delay applicants, students who already fulfilled the graduation requirements should register 


         at least one course during the last semester (Spring / Fall) in order to apply for 「Graduation」 or 「Completion」.
[Not Eligible for Graduation or Completion]
1) Student who fulfills the graduation requirements after completing
the summer / winter session while taking a leave of absence
2) Student on leave who meets the graduation requirements
3) Student who have fulfilled graduation requirements but did not register
any class in last semester
 2) Certificate of expected graduation will be issued to graduation applicants only.
3) Students who would like to declare a minor, micro major, or 3rd major (or more) should choose the major 

      they want and save it when applying for graduation or completion.
4) If an early graduation applicant wants to cancel the application, please submit the cancellation form of
the early graduation to the Academic Support Team (Underwood Hall B101).

5) The final period for changing graduation plan is scheduled from July 4th (Monday) to July 6th (Wed). 

     Even if you don't change the status at this time, you could change it during the final change period.


4. Contact Us for More Information


- College of Liberal Arts / College of Theology / College of Music / College of Human Ecology /

College of Sciences in Education / UIC / College of Pharmacy  : TEL 82-2-2123-2091

- College of Science / College of Life Science and Biotechnology : TEL 82-2-2123-2095

- College of Commerce & Economics / College of Business / College of Engineering / College of Social Science /

Global Leaders College : TEL 82-2-2123-2087

첨부파일