사기전화 주의 안내(Notice for fraudulent calls)
최근 전화를 통해 각종 정부 및 공공기관 등을 사칭하며 입금을 요구하는 사기 사례가 늘고 있습니다.
해외에서 오래 생활한 재외국민 학생들, 또는 외국인 학생들 역시 국내 사정을 잘 모른 채
의심 없이 돈을 입금하여 피해를 보는 경우가 종종 발생하고 있습니다.
대한민국의 정부 및 공공기관은 어떠한 곳에서도 전화로 입금을 요구하는 경우가 없습니다.
또한 사설기관이라도 입금을 요구할 땐 정확한 확인이 필요합니다.
이 점 충분히 숙지하시어 피해를 보는 일이 없도록 유의하시기 바랍니다.
Recently, the number of cases of making fraudulent calls to borrow money has been increasing under the name of government and public institutions.
As overseas students have lived abroad for a long time, or foreign students are also unaware of the domestic situation, it is often the case that money is deposited without doubt and so they are damaged.
Korean Government and public agencies are not required to make phone payments anywhere.
Also, even private institutions need to be verified when requesting payment.
Please be aware of this and be careful not to be harmed.
最近冒充各种政府或公共机关并以此要求银行转账的诈骗电话越来越多.
长期在海外生活的海外公民和外国人学生们由于不清楚韩国国内行情,经常会发生上当受骗的情况.
大韩民国的政府和公共机关在任何情况下都不会通过电话来请求银行转账.
并且,私营机构在请求银行转账的时候也需要仔细地确认.
请大家熟知这一点并小心留意,以免成为诈骗电话的受害人.