2022학년도 1학기 수강신청 안내

학사
작성자
글로벌인재대학
작성일
2022-01-25 11:50
조회
148

2022학년도 1학기 학부 수강신청 안내

 

2022학년도 1학기 학부 수강신청 일정을 아래와 같이 안내드립니다.

마일리지 제도를 통한 수강신청 내용을 꼭 참고하시기 바라며, 연세대학교 대표 홈페이지에 공지된 내용도 함께 확인하시기 바랍니다.

https://www.yonsei.ac.kr/sc/support/notice.jsp?mode=view&article_no=201599

 수강신청 일정


구분

기간

방식

세부내용

기타

2학년 이상

수강신청

2.14 9:00 ~ 2.15 17:00

마일리지

선택제

기간 중 학생이 편리한 시간에 마일리지를 배분하여 수강과목을 입력

- 지난 수강신청의 결과조회 가능

- 2.3~2.11 복학 승인자 포함

- 2.12~2.14 복학 승인자는
2.15 9:00부터 수강신청 가능

신청결과조회

2.16 16:00 ~

- 마일리지 및 동점자 우선순위에 따른 결과 공개

- 희망과목담기 가능

추가수강신청

2.17 9:00 ~ 2.18 17:00

대기

순번제

- 초기대기번호는 수강신청기간의 마일리지 및 동점자 우선순위에 따라 적용

- 정원초과과목 신청시는 대기번호 부여

신입생 및 1학년

2.23 9:00~17:00

- 정원미달과목 신청가능

- 기간 시작전 기존 대기번호 및 대기리스트는 모두 초기화

- 정원초과 과목 신청시는 대기번호 부여

- 1학년 복학생 포함

약대 1학년 및 3학년 포함

2차 복학생 수강신청

2.25 9:00~17:00

- 2.15~2.22 복학 승인자

(2학년 이상)

수강변경

3.4 8:00 ~ 3.8 17:00

※ 대기순번제 기간에는 희망과목담기, 기존 신청과목의 취소 등을 위하여 신청시간 1시간 전부터 로그인 가능(마일리지선택제 기간은 제외)

■ 코로나19 감염병 확산에 따른 2022학년도 1학기 수업방식 안내

GLC가 개설하는 대부분의 수업은 온라인으로 진행되나 실험 실습등이 포함된 일부 과목에서는 블렌딩 강의가 있을 예정입니다.

수강신청 전에 반드시 각 과목별 수업방식을 확인하시기 바랍니다.

연세대학교 전체적으로는 강의 특성 및 강의실 환경을 고려하여 대면 수업, 비대면․온라인 수업, 온-오프라인 혼합 수업(Blended Learning 수업, 이하 BLENDING 수업)으로 운영 예정이며, 감염병 사태에 따라 모든 또는 일부 수업을 비대면․온라인 수업으로 전환할 수 있습니다.

1) 대면 수업은 좌석 한칸 띄우기 또는 이에 준하는 거리유지(칸막이 있는 경우 제외)가 가능한 강의실에서 진행

2) 비대면․온라인 수업은 실시간온라인 강의 또는 실시간온라인 강의와 동영상 강의 두 방식의 혼합수업을 원칙으로 함. 단, 대형강의 또는 국내외 대학과의 공동강의 등 특수한 경우 전체 동영상강의 허용

3) BLENDING 수업은 대면 수업과 비대면 수업으로 구성

※ 수업방식은 학사포탈에서 수강편람의 강의실정보와 유의사항코드로 확인 가능하며, 수강신청 전까지 수강편람의 수업시간표가 변경될 수 있으므로, 수강신청 전 수업시간표를 반드시 확인하시기 바랍니다.

■ 시험 및 평가

중간 및 기말시험 운영 원칙: 비대면‧온라인 수업으로 운영하더라도 중간‧기말 평가는 대면시험으로 진행 가능합니다.

또한, 성적평가 방식은 학과‧대학의 성적평가방법에 대한 내규 및 세칙에 따라 상대평가/ 절대평가/ P/NP평가로 운영되므로,

수강편람의 유의사항코드와 수업계획서의 시험운영 방식 및 성적평가 안내를 반드시 확인하시기 바랍니다.

■ 지정된 기간 내 수강신청을 완료하지 않으면 아래와 같이 재학생 신분을 유지할 수 없습니다.

‧ 신‧편입생 첫 학기자, 휴학연한 만료자 등 일반휴학 불가자는 “미수강제적”함

‧ 신‧편입생 첫 학기자 외 일반휴학 연한이 남아있는 학생은 일반휴학처리함

교무처 학사지원팀

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Spring 2022 Plans & Course Enrollment Instructions

 

 

■ Schedule


Category

Period

System

Details

Notes

Sophomore

Junior

Senior

Course Enrollment

Period

2.14. 09:00

~

2.15. 17:00

Mileage system

- Allocate certain amount of mileage

points to courses

-The results of the last enrollment is opened

- Including returning students who have been approved during 2.3.~2.11.

- Course enrollment period for returning students who have been approved during 2.12.~2.14 starts at 9 am on 2.15.

Notification

of Results

2.16. 16:00 ~

- Course enrollment results, based on the mileage system, are released

- Using “Wish List” is available

Additional

Course Enrollment

2.17. 9:00

~

2.18. 17:00

Waiting number

system

- Quota full courses’ waiting number

is set by mileage and priority rules

during course enrollment period

- Waiting number will be given when

registering for courses with full quotas

Incoming students and Freshmen

2.23.

9:00~17:00

- Waiting number will be given when

registering for courses with full quotas

- Include freshman returning from leave of absence

Include 1st year and 3rd year students at the College of Pharmacy

2rd returning students

2.25.

9:00~17:00

- Able to register for courses that have

remaining quotas

- Previous waiting number and lists

are all reset

- Waiting number is given when

registering for quota full courses

- Including returning students (2.15.~2.22. approved, not freshmen)

Drop&Add Period

3.4 8:00 ~ 3.8 17:00

※ Students will be able to login to the system an hour prior to the course registration during the waiting number system, not during the mileage system.

■ Instructions on the classes for the 2022 spring semester due to the spread of COVID-19

Considering the characteristics of the lecture and the classroom environment, courses will be conducted face-to-face, non-face-to-face/online, and blended. All, if not, some classes may change to non-face-to-face/online classes depending on COVID-19 situation.

1. Face-to-face classes will be held in classrooms where one seat can be set apart or the equivalent distance can be maintained (exception if there is a partition).

2. According to the policy, non-face-to-face/online classes are real-time online lectures or a hybrid of real-time online lectures and video lectures. However, in special cases, such as large-scale lectures or joint lectures with domestic and foreign universities, entire video lectures are allowed.

3. BLENDING classes consist of both face-to-face and non-face-to-face classes.

※ Students may check the reference code and classroom information on the course catalog at Yonsei Portal for the class method. Check the class schedule before enrolling for the class because there may be some changes before the course enrollment.

■ Test and Grading

Midterm and Final Exam Policy: Even if the class is operated non-face-to-face/online, the mid-term and final exam can be conducted as face-to-face. In addition, the grade evaluation is operated as relative evaluation / absolute evaluation / P/NP evaluation according to the university policy on the evaluation method. Hence, make sure to check the reference code of the course, evaluation method, and grading system.

■ Students who do not enroll for any courses within the designated period will not be able to maintain their status as below.

‧ When a student who has exhausted his/her leave of absence period does not enroll for any courses by the end of the course add-drop period, the student will be dismissed. Students who are in their first semester after freshmen admission, transfer admission, double-majors for graduate candidate and readmission will be dismissed if they do not register for courses by the end of the course add-drop period

‧ Students who do not register for courses at all until the end of the course add-drop period will be treated as general leave of absence

Academic Support Team

Office of Academic Affairs