2019학년도 여름방학 글로벌인재대학 행정팀 근로장학생 모집 공고

일반
작성자
글로벌인재대학
작성일
2019-06-03 10:39
조회
133

2019학년도 여름방학 글로벌인재대학 행정팀 사무조교(근로장학생) 모집 공고


2019학년도 여름방학 동안 글로벌인재대학 행정팀에서 근무할 사무조교를 다음과 같이 모집합니다.



1. 근로기간: 2019. 6. 24.(월) ~ 8. 30.(금)


2. 근로시간

   가. 신촌캠: 평일 9:00~17:00 사이 근무 가능한 시간(12:00~13:00 점심시간 제외)

   나. 국제캠: 평일 9:00~17:00 사이 근무 가능한 시간(12:00~13:00 점심시간 제외)

   다. 요일, 시간대 등 협의 후 조정 가능


3. 장학금: 8,350원/시간


4. 근무지: 신촌캠퍼스(새천년관 205호), 국제캠퍼스(자유관A 501호) 행정팀 사무실


5. 주요업무: 행정업무 보조, 신입생 OT 및 졸업식 준비 보조, 번역, 자료조사 등


6. 지원자격

   가. 근면, 성실한 자

   나. 글로벌인재대학 소속 학생

   다. 한국어 포함 2개 국어 이상 능통자(영어, 중국어, 일본어 등)

   라. 우대사항: 컴퓨터 활용 능력 우수자(한글, 워드, 엑셀, 파워 포인트 등)


7. 모집인원: 각 캠퍼스 ○명


8. 선발절차

   가. 지원서 접수: 6월 9일(일)까지 


   나. 합격발표: 6월 11일(화) 이후 메일로 결과 발표


9. 유의사항

   가. 근무 시간에 공적인 근무 외 개별활동 금지(예: 각종 면담 또는 글쓰기 첨삭지도 등)

   나. 지각이 잦거나 근무 태도가 불량할 경우 중도에 교체할 수 있음


10. 문의

   가. 신촌캠퍼스: 02-2123-3212

   나. 국제캠퍼스: 032-749-3503

   다. 메일: glc@yonsei.ac.kr 




Student Assistant Recruitment


Job Description

GLC Administrative Office is seeking summer semester assistance from a student with well-developed listening and writing skills for the Student Assistant position in GLC Administrative office. The role of the Student Assistant will be to assist the GLC Administrative Staff in various tasks required to manage the office and provide exemplary customer service to visitors to the GLC Administrative Office.


Work Period: June 24th ~ August 30th


Work Days and Hours

 Monday- Friday 9:00AM-17:00PM (Lunch hour 12:00-13:00)

※Working days and time are negotiable


Scholarship: 8,350 KRW per hour


Location: Sinchon Campus (Room 205, New Millennium Hall), International Campus (Room 501, Libertas A)


Responsibilities

Student Assistant will be trained on and responsible for the following:

- Proper Preparation of the Fall semester orientation

- Communicates information to students through various forms of media

- Ensuring a Clean, Quiet Environment by managing office

- Conducts routine office tasks such as answering phones, typing, and making copies

- Proper opening and/or closing of the Classroom, as appropriate, with the Opening/Closing checklist

- Assistance and registration of new students, emailing and translation where appropriate

- Occasional IT troubleshooting if there is difficulty with equipment (full training and support provided)

- Collects and organizes data

- Other duties as assigned 


Desired Qualifications 

- Exceptional communication skills in Korean and English (spoken, written, reading) or Chinese, Japanese

- Proficiency in and Microsoft EXCEL, WORD and PowerPoint

- Demonstrated interpersonal and customer skills, including written and oral communication

- Possess strong communication and computer skills

- Ability to work as a team

- Flexibility in scheduling

Number of Position:  ○ students for each campus


Application Process

Please apply by June 9, 2019 for consideration

※Announcement of passed applicants will be given individually via email after June 11


Note

  a. During the labor term, any other personal activities are not allowed (ex. attending any type of meetings or writing correction meetings, etc.)

  b. If students have bad attitude in the work place, the assistant position could be replaced to someone else


Contact (Inquiries related to Student Assistant Position)

  a. Sinchon Campus: 02-2123-3212

  b. International Campus: 032-749-3503

  c. E-mail: glc@yonsei.ac.kr 

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