2025-1 재입학 전형 안내(Re-Admission Application for Spring semester 2025)

학사
작성자
글로벌인재대학
작성일
2024-10-29 17:16
조회
1337

2025학년도 1학기 재입학 전형 안내

1. 지원자격


미등록, 미복학, 성적불량(제적일로부터 2년 경과된 자), 학기초과, 자원퇴학 제적자


2. 모집단위


  교육학과, 체육교육학과 및 약학과를 제외한 전 학과 약간 명

  1) 폐지된 법학과의 경우 행정학과에 한하여 재입학 신청 가능

  2) 의과대학, 치과대학, 간호대학 학생은 소속대학 행정팀에 신청 가능 여부를 확인하여야 함


3. 전형방법(서류심사)


  1) 1단계: 학사지원팀 심사

  2) 2단계: 대학별 심의위원회 심사(해당 대학·학과)

  3) 3단계: 재입학 심의위원회 심사


    * 필요에 따라 학과에서 시험을 부과할 수 있음

    * 위 심사과정에서 하나라도 불가(不可)이면 재입학이 허가되지 않음


4. 제출서류


학사포탈시스템 portal.yonsei.ac.kr 로그인 후 학적 → 재입학신청 메뉴에서 진행


  1) 포탈시스템 내 작성

    (1) 청원서

    (2) 서약서


  2) 파일첨부


    (1) 학업계획서

   -  소정양식, 학부대학장(백양관 N311호) 및 학과장 면담 후 학부대학장 및 학과장 날인 필수

   -  언더우드국제대학 학생은 Common Curriculum 책임교수 및 학사지도교수 날인을 받으시기 바랍니다.

   -  19학번 이후 글로벌인재대학 및 글로벌기초교육학부 학생은 글로벌인재대학부장/글로벌기초교육학부장 및 학과장 날인을 받으시기  바랍니다.  

   -  학부대학장(또는 교양 책임교수) 및 학과장 날인은 접수 시점으로부터 6개월 이내여야 유효합니다.


    (2) 학점취득현황

    시스템 내 학점취득현황 조회 후 자가진단을 통해 생성되는 현황표 PDF 다운로드


    (3) 학적증명서

     학사포탈시스템 로그인 후 인터넷증명서 메뉴에서 발급 가능


5. 전형일정


  1) 접수기간: 2024. 11. 25.(월) ~ 12. 6.(금) 9:00 ~ 17:00

    * 연세포탈서비스 로그인 → 학사정보시스템 → 학적 → 재입학신청


    2) 재입학 허가자 발표 : 2024. 12. 27.(금)

    * 연세포탈서비스 로그인 → 학사정보시스템 → 학적 → 재입학신청 메뉴에서 결과 확인


6. 유의사항


  1) 재입학 후 당해 학기는 반드시 등록해야 하며, 일반휴학을 할 수 없음

  2) 재입학 이전의 재학기간, 학사경고 등의 학적사항, 취득학점 및 성적을 통산함

    - 재입학 전 일반휴학을 모두 활용한 학생은 재입학 후 일반휴학 할 수 없음

    - 재입학생의 재학연한은 이전 이수학기를 포함하여 12학기(당초입학생 기준)이며 이를 초과하는 경우 학기초과로 제적됨

      단, 학기초과로 제적되었던 학생이 재입학하는 경우 최대 16학기(3학년 편입생은 최대 8학기)까지 재학할 수 있음.

    - 재입학 전 학사경고 사항은 유효하며 횟수를 누적 적용함. 단, 성적불량으로 제적되었던 학생이 재입학하는 경우
       학사경고 1회만 받아도 제적됨

  3) 재입학은 1회에 한하여 허용함

  4) 재입학 합격 후 포기 시 다시 재입학 불가

  5) 재입학 합격 후 학기 개강 전까지는 계절 학기 수강 불가

  6) 재입학 후 소속변경 불가



Re-Admission Application Guidelines for Spring Semester 2025



1. Qualification for application

  1) Dismissed students

    - due to failure to complete their enrollment during the designated period

    - due to failure to return after the allowed leave of absence period expires

    - due to academic warnings and 2 years or more have passed since dismissal date

    - due to exceeding the maximum semester limit

    - voluntary withdrawal


2. Application Unit

  A few numbers from all majors except for Education, Physical Education and Pharmacy.

    * Students affiliated to Department of Law which was abolished can apply re-admission only to Public Administration Major.

    * Students affiliated to College of Medicine, Dentistry, Nursing should contact their college office.


3. Re-Admission Procedures(Document Screening)

  1) 1st Screening: Office of Academic Affairs Review

  2) 2nd Screening: College Review Committee(College/Major Department Review)

  3) 3rd Screening: Re-Admission Committee Review

    * The department may impose a test if necessary

    *If you are considered improper in any of the above screening procedures, re-admission is not allowed.


4. Documents for Submission

  Log in to the Academic Portal System portal.yonsei.ac.kr and go to Academic Affairs → Proceed from the re-admission application menu

  1) Fill out the portal system

    (1) Petition

    (2) Pledge

  2) Attach file

    (1) Academic plan

        - Required form, interview with Dean of College (Baekyang Hall N311) and Dean of Department, and stamp from Dean of College and Dean of Department

        - Underwood International University students should receive stamps from the Common Curriculum professor and academic advisor.

        - Global Talent College and Global Basic Education students from the class of 2019 onwards should receive stamps from the Dean of Global Talent College/Dean of Global Basic Education and Dean of Department.

        - Stamps from Dean of College (or Professor of General Education) and Dean of Department must be within 6 months from the date of application to be valid.

    (2) Credit Acquisition Status

        Download the PDF status table generated through self-diagnosis after checking the credit acquisition status in the system

    (3) Academic Academic Certificate

        Can be issued from the Internet Certificate menu after logging into the Academic Portal System


5. Schedule

  1) Application Period: 11. 25. (Mon) ~ 12. 6. (Fri) 9:00am ~ 5:00pm

    * Yonsei Portal Service Login → Academic Information System → Academic Academic Status → Re-admission Application

  2) Announcement of the result: 2024. 12. 27. (Fri)

    * Visit the Yonsei Portal System (http://portal.yonsei.ac.kr) → Log in → Academic Management System →Student Record → Re-admission → Re-admission Result


6. Please Pay Attention to the Following

  1) After re-admitted, students MUST register and cannot take a leave of absence during the 1st semester.

  2) The academic records (Period of attendance, Academic warning(s), Earned credits, Grades. etc.) before dismissal remain.

    - Re-Admitted students who used up all the chances of leave of absence before re-admission, cannot take a leave of absence after the re-admission.

    - Re-Admitted students should graduate within 12 semesters (criteria: Students originally admitted as freshman) including the semesters they have already attended. If they exceed the maximum period of enrollment, they will be dismissed. Students who were dismissed for due to exceeding the maximum semester limit can graduate within 16 semesters (3rd year Transfer Student: within 8 semesters).

    - Academic warning(s) students received before dismissal will still remain effective. Students who were dismissed due to academic warnings will be dismissed when receive more than one academic warning.

  3) Re-Admission is allowed only once.

  4) When students give up re-admission after getting accepted, re-admission is not allowed ever again.

  5) Applicants cannot take summer/winter courses before they have been officially granted re-admission.




Academic Support Team

Office of Academic Affairs


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